Relaxačné techniky pre lepší spánok vášho bábätka

Novorodenec potrebuje papať v pravidelných intervaloch počas 24 hodín a s tým prichádza najväčšia výzva pre jeho rodičov – popasovať sa s narušeným spánkom, najmä v noci. Aj keď to môže vyzerať hrozivo, nebude to trvať večne. Stačí, keď svoje bábätko naučíte istým spánkovým návykom.

miminko

Treba zobrať do úvahy nasledovné faktory:

  • Uvedomte si, akou fázou vývoja vaše dieťatko práve prechádza. Pomôže vám to lepšie pochopiť vaše bábätko a mať prijateľné očakávania.
  • Rozpoznajte akékoľvek vzorce správania, keď ide vaše bábo spinkať.
  • Nenechajte dieťa príliš sa unaviť, nebude môcť zaspať.
  • Uistite sa, že je čisté, má suchú plienku, je napapané a nie je mu ani príliš zima, ani príliš teplo.
  • Snažte sa vždy ukladať dieťa do postieľky, aj keď je ešte hore.
  • Ak sa vám dieťatko zobudí krátko po tom, čo ste ho uložili, skúste ho znovu uspať.
  • Starajte sa tiež o seba a spite, kedy je to možné.
  • Dôležitá je aj vzájomná podpora oboch rodičov.


Ak sa to týka aj vás, čo najskôr si nechajte poradiť, prípadne vyhľadajte pomoc. Deficit spánku totiž spôsobuje stres a konflikty u vyčerpaných rodičov a rodiny. Použitím vhodných stratégií môžete zmeniť respektíve nastaviť spánkové návyky dieťaťa.

Relaxačné techniky pre dieťa do šiestich mesiacov:

  • Skúste prebaľovať svoje dieťa v rovnaký čas každý deň.
  • Vytvorte každodennú rutinu a dieťa sa tak naučí aj spánkovým návykom.
  • Pred spánkom môžete bábätko pomasírovať, okúpať, pustiť mu jemnú hudbu.
  • Čisté plienky, oblečenie, vlhčené utierky si nachystajte k posteli, aby ste ich v noci nemuseli hľadať.
  • Dieťatko uložte na bok, a uistite sa, že nemá zakrytú tváričku, že matrac pasuje do postieľky a nie sú všade okolo hračky.

batole

Relaxačné techniky pre dieťa od 6 do 12 mesiacov:

  • Držte sa rutiny popísanej vyššie.
  • Keď dieťa uložíte, odíďte z miestnosti.
  • Uistite sa, že dieťa sa dostatočne naje počas dňa a nebude hladné práve v noci.

© Altium.sk - Všechna práva vyhrazena.