Čisté palivové články by mohli byť dosť lacné na výmenu plynových motorov vo vozidlách

Výskumníci vyvinuli nový palivový článok, ktorý trvá najmenej 10-krát dlhšie ako súčasná technológia, čo by znamenalo, že by boli ekonomicky praktické, ak by sa vyrábali hromadne, aby poháňali vozidlá elektrickou energiou.

alternativa
 
"S naším prístupom k dizajnu by náklady mohli byť porovnateľné alebo dokonca lacnejšie ako benzínové motory," povedal Xianguo Li, riaditeľ spoločnosti Fuel Cell a Green Energy Lab vo Waterloo. "Budúcnosť je veľmi jasná. To je čistá energia, ktorá by mohla boom."
 
Výskumní pracovníci sa spočiatku sústredili na hybridné vozidlá , ktoré majú teraz plynové motory, ako aj batérie kvôli problémom s obmedzeným rozsahom jazdy a dlhými dobami nabíjania.
 
Existujúce palivové články by mohli teoreticky nahradiť tie plynové motory, ktoré generátory energie dobíjajú batérie, kým sú hybridné vozidlá v prevádzke, ale sú nepraktické, pretože sú príliš drahé.
 
Výskumníci riešili tento problém s dizajnom, ktorý robí palivové články oveľa trvanlivejším tým, že dodávajú konštantnú a nie kolísavú hodnotu elektriny.
 
Xianguo Li s palivovým článkom v laboratóriu. Kredit: UWaterloo
To znamená, že bunky, ktoré produkujú elektrinu z chemickej reakcie, keď sa vodík a kyslík kombinujú na výrobu vody, môžu byť oveľa jednoduchšie, a preto oveľa lacnejšie.
 
"Našli sme spôsob, ako znížiť náklady a stále uspokojiť očakávania týkajúce sa životnosti a výkonnosti," povedal Li, profesor strojárskeho a mechatronického inžinierstva. "Plníme ekonomické ciele a zároveň poskytujeme nulové emisie pre dopravné aplikácie."

pohon
 
Výskumní pracovníci dúfajú, že zavedenie palivových článkov v hybridných vozidlách povedie k hromadnej výrobe a nižším jednotkovým nákladom. To by mohlo vydláždiť cestu pre výmenu batérií a plynových motorov výlučne poskytnutím cenovo dostupného, ​​bezpečného, ​​spoľahlivého a čistého zdroja elektrickej energie.

Čisté palivové články by mohli byť dosť lacné na výmenu plynových motorov vo vozidlách
5 (100%)2